Certified Digital Marketing Expert e-læring

certified digital marketing expert kurs

Denne avanserte sertifiseringen gir dyp innsikt i den nyeste tenkningen for å utvikle ekte ekspertise innen digital markedsføring. Lær om avanserte strategier for digital markedsføring, ledelse, SEO, sosiale medier og kundeopplevelse (CX).

Hva vil jeg lære?

Vi gir deg tankegangen og verktøyene for å bli en ledende aktør på den digitale scenen. Utvikle kraftige og dynamiske digitale strategier og få moderne, karrierebyggende opplæring som dekker alle viktige disipliner innen digital markedsføring.

 

Kurset dekker disse fire hovedområdene:

Strategi og ledelse

Lær hvordan du mestrer digital markedsføringsstrategi, ledelse og teamledelse, samtidig som du optimaliserer prestasjon gjennom samkjørte planer og effektiv utnyttelse av kanaler.

Inkludert:

  • Administrere markedsføringsaktiviteter
  • Kommunikasjonsprinsipper
  • Kundeopplevelse (CX)
  • Digitale kanaler
  • Analyse, data og etikk
  • Teamstyring innen digital markedsføring
  • Bygge et effektivt digitalt team
  • Digitalt lederskap
  • Utvikling av en digital strategi
  • Forbedring av virksomhetens ytelse

Sosial mediemarkedsføring

Forbedre din kunnskap om kampanjer på store plattformer som Facebook, LinkedIn og Twitter. Få praktiske ferdigheter, lær beste praksis og driv forretningssuksess gjennom flerkanalsstrategier.

Inkludert:

  • Sosial forskning
  • Innhold for sosiale medier
  • Facebook, Instagram og Pinterest
  • Twitter (X)
  • LinkedIn
  • YouTube, TikTok og sosiale videoer
  • Sosial handel og affiliate-markedsføring
  • Sosiale apper og andre plattformer
  • Sosial videostrategi
  • Sosial kundeservice

Søkemotormarkedsføring (Search Marketing)

Lær hvordan du kan øke salg gjennom SEO-optimalisering og analysering av kampanjeytelse. Få ekspertinnsikt og praktiske ferdigheter for en sterk flerkanals søkestrategi og en konkurransedyktig digital markedsposisjon.

Inkludert:

  • Introduksjon til søkemotormarkedsføring
  • SEO-oppsett og innhold
  • Optimalisering av SEO
  • Grunnleggende om betalt søk
  • Administrere betalte søkekampanjer
  • Etterspørselsgenerering
  • Søk-analyse
  • Data og visualisering
  • Forskning og planlegging av søkestrategi
  • Utførelse og optimalisering av søkestrategi

Hvordan nå og engasjer forbrukere

Gå i dybden på avanserte strategier for sømløse kundeopplevelser. Forbedre e-postmarkedsføring, bruk automatisering for kundetilfredshet, og utvikle skreddersydde løsninger for e-handel.

Inkludert:

  • Optimalisering av nettsider
  • Grunnleggende grafisk design for markedsførere
  • UX-forskning og design
  • CX-prinsipper
  • Strategi for e-handel
  • Anvendt e-handel
  • E-postmarkedsføringsstrategi
  • Markedsføringsautomatisering

 

Dette kurset passer for:

  • Markedsføringseksperter, koordinatorer, assistenter og analytikere
  • Merkevareledere, merkevarestrateger, eventplanleggere og PR-folk
  • Tekstforfattere og innholdsskapere
  • Medieplanleggere og mediekjøpere
  • Markedsanalytikere, dataanalytikere og produktsjefer
  • Markedsføringsledere og markedsføringsdirektører
  • Konsulenter og IT-ledere
  • Entreprenører og småbedriftseiere
  • Alle som er ansvarlige for å utvikle eller implementere en digital markedsføringsstrategi for en organisasjon
  • Alle som ønsker en karriere innen digital markedsføring

The course requires the completion of 3 Digital Marketing assignments: 

  • Assessment 1: Engagement with the program's quizzes
  • Assessment 2: Computer-based test in the chosen specialization
  • Assessment 3: Develop a digital marketing strategy proposal for a business

DMI's instructor's are there to help you get ready for these assignments. With regular live sessions focused specifically on preparing their students for assessment, you'l be set up for success. 

Home of Hands-on Learning & Practical Resources: 
Right from the moment you sign-up for a course, you’ll become a DMI Professional Member and get access to our library of premium resources for free for 6 months.

DMI Membership Hub is the world’s largest library of on-demand practical resources designed by top industry experts that will enable you to easily implement your learnings, and make an instant business and career impact. You will also enhance your work while saving time and effort with 2000k+ professional resources including toolkits, templates, and stay relevant with bite-sized continuous learning opportunities such as webinars and short video lessons on the latest skills from AI to GA4. 

  • Templates and toolkits - Practical resources to download, built so you can put them to work in your role right away.
  • Premium content - Articles, ebooks, industry reports, case studies, podcasts and more. With tried-and-tested tips and the latest in digital marketing.
  • Courses - Unlock access to free short lessons exclusive to Professional Members, along with special discounts on all DMI courses.
  • Community - Talk, interact, work together and connect with our global member community and industry experts through our lively forum.
  • Webinars - Meet & learn from top industry leaders through our live interactive webinars. Ask questions, get insights, and connect with peers.
  • Continuous Professional Development (CPD) - Once you’re certified, you can keep learning and earning CPD points to keep your certification up-to-date