Sosiale medier og innholdsmarkedsføring

Lær hvordan du skal engasjere leserne på Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube og Snapchat.

Du kan sjelden være like god overalt hele tiden. Hvem er kundene dine og hvor møter du dem? Er Instagram eller Facebook din beste salgskanal, og hva skal du i tilfelle gjøre der?

Med innholdsmarkedsføring vil du skape digitalt innhold som har en verdi for brukerne.

Det kan forklares ved at du ikke kun skal fortelle hvor billige møbler du selger, og at de må kjøpes nå, men at du gir tips og gode råd for hvordan stua kan møbleres eller hvordan møblene behandles osv. Du skal kunne lære bort, underholde og informere innenfor ditt fagområde, og dette skal igjen støtte opp om virksomhetens mål, enten det er ren informasjon eller salg av produkter og tjenester.

Målgruppe:

Kurset passer for deg som skal jobbe med digital markedsføring.

Kursinnhold:

  • Bruken av de ulike sosiale medier kanalene
  • Hvordan vekke interesse og fenge i sosiale kanaler
  • I hvilken kanal finner du din målgruppe
  • Hvordan kommunisere du i de ulike kanalene?
  • Hva menes med innholdsmarkedsføring?
  • Hva er godt digitalt innhold?
  • Hvordan finner brukerne dine det du tilbyr i dag?
  • Hva har du av verdi for brukeren?
  • Hvorfor vil brukerne ha ditt digitale innhold?
  • Hva er målet med ditt digitale innhold, hva skal du oppnå helt konkret?

På kurset er det lagt opp til praktiske oppgaver med case. Innholdet i kurset er forankret faglig både akademisk og veldig praktisk.

 

Trenger du å låne maskin?

Legg igjen en kommentar i bestillingsskjema

Instruktør for kurset: Frode Aleksander Rismyhr

Kommunikasjons- og markedssjef

Fagområdet er PR & kommunikasjonsarbeid, markedsføring, ledelse, organisasjonsutvikling, prosjektledelse, entreprenørskap og innovasjon.