Digital markedsføring er et bredt begrep som dekker strategier og muligheter en digitalt kan markedsføre seg mot kunder. Selv om enkelte elementer kan lene seg mot tradisjonell markedsføring, er store deler av den digitale strategien å tiltrekke seg kunder. En digital markedsfører i dag skal for eksempel: optimalisere, analysere, skape nyttig og engasjerende innhold, snakke med kunder på Sosiale Medier, A/B teste, jobbe med kundereise og buyer personas.
Gjennom Digital Marketing Institute tilbyr vi nyttige sertifiseringskurs, som er anerkjent av bl.a. Microsoft, IBM, Google, LinkedIn og flere. Enten du vil fordype deg i søkemonitor optimalisering (SEO), eller på kort tid lære hvordan du bør dele innhold som skaper den riktige følelsen hos potensielle kunder, så har vi kursene.
Dette er e-læringskurs, og kan gjennomføres der du er (så lenge du har internett). Hvert kurs er bygd opp av tema moduler som inneholder korte leksjoner, quiz, demomiljø og forslag til nyttige ressurssider.
BLI SERTIFISERT INNEN DIGITAL MARKEDSFØRING SE nyttige ressurser
I samarbeid med IGM har vi gleden av å tilby et rikere utvalg av digitale markedsføringskurs. Kursene dekker blant annet: SEO, sosiale medier (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube, SnapChat), innholdsmarkedsføring, grafisk design.
Les vår artikkel: Hvorfor oppgradere fra tradisjonell til digital markedsføring?