Innføring av Microsoft 365
- definer din strategi og handlingsplan på 1-2-3
En workshop med Glasspaper/Adaptiva som skal gi dere en rapport som oppleves som et konkret verktøy for en best mulig utnyttelse av Microsoft 365 tilpasset deres organisasjon og situasjon.
Målgruppe/deltakere:
Daglig ledelse og IT-ledelse, og gjerne andre sentrale personer.
Forberedelser:
Før workshop gjennomfører vi en samtale med kunde slik at vi får et bilde av bedriftens status ift organisering, kunder, leveranser og konkurransesituasjonen. I tillegg vil det være nyttig å kjenne til de viktigste endringsprosjektene som pågår eller er planlagt for de neste 12 månedene.
Agenda:
Før lunsj:
- Gjennomgang av Microsoft 365 tjenester – hvilke muligheter finnes
Etter lunsj:
- Dagens IT miljø: Hvordan ser IT-landskapet ut? Infrastruktur og skytjenester, programvare og utstyr.
- Status Microsoft 365 tjenester: Versjoner, lisenser, bruk
- Hva er problemområder fra brukerperspektiv?
- Hva er problemområder fra forvaltningsperspektiv?
- Hva er de pågående og/eller planlagte IT-prosjektene for de neste 6-12 mnd?
Output:
- Microsoft 365 Strategiplan
- Beskrivelse av nåsituasjon og organisatoriske mål
- Hva må gjøres med eksisterende IT? Hvilke avhengigheter finnes?
- Segmentering
- Hvilke Microsoft 365 tjenester passer for hvilke brukergrupper, og i hvilken prioriteringsrekkefølge innføres disse?
- Tiltaksplan
- Konkret tiltaksplan for veien videre 12 mnd perspektiv
- Kompetansebehov og opplæringsplan