Glasspaper deler

27.02.2019
ITIL 4: ny ITIL tilnærming
ITIL 4 oppleves som en videreutvikling av ITIL v3, men med en mye mer optimalisert tilnærming i forhold til smidig metodikk. Med andre ord er det en evolusjon av ITIL v3. Basisen er value streams og value change, som betyr at istedenfor å følge en firkantet service livssyklus, har du mye mer fleksibilitet i måten du setter sammen de forskjellige verdi-aktivitetene på. ITIL 4 er et mer fleksibelt rammeverk enn ITIL v3.
18.01.2019
Hva er sertifisering, hvorfor er det viktig og hvordan kan du sertifisere deg? 
Viktigheten av å kunne dokumentere din kunnskap kan være en avgjørende faktor for å skille deg ut og være attraktiv i dagens krevende arbeidsmarked. Det er også viktig for arbeidsgivere å ansette eller leie inn riktig kompetanse – noe som medfører økt krav til dokumentasjon og sertifisering av jobbsøkere. I forbindelse med anbud er sertifisering i økende grad et krav fra oppdragsgivere. Spesielt innen IT-bransjen er det flere og flere som innehar en eller flere sertifiseringer, og kravene øker. Men hva er egentlig en sertifisering? Og hvorfor er det så viktig å investere i dette?